ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

Εμμηνόπαυση

Η φυσιολογική διαδικασία διακοπής της παραγωγής των ωοθυλακίων.

Συμπτώματα: Εξάψεις, ξηρότητα κόλπου, αλλαγές διάθεσης, αϋπνία, πονοκέφαλος, πόνοι σε αρθρώσεις ή γενικά στο σώμα, μείωση οστικής πυκνότητας, κ.α.

Αποτελέσματα: εκνευρισμός , κατάθλιψη, τραυματισμοί-κατάγματα, φοβίες κ.α.

Προσοχή !! Δεν ήρθε το τέλος αλλά η αρχή μιας νέας ‘’περιόδου’’ για το γυναικείο φύλλο. Μιας περιόδου που δεν θα στρεσάρει το σώμα της γυναίκας και θα μπορεί να απολαμβάνει διάφορες δραστηριότητες για ολόκληρες μέρες-μήνες …. Δεν θα χρειάζεται να προσέχει τις δραστηριότητες της ή να προγραμματίζει εκδρομές με βάση τον μηνιαίο κύκλο της.

Έτσι δραστηριότητες όπως κολύμπι, πεζοπορία , βόλτα στα μαγαζιά , βόλτα για καφέ και γενικά βόλτες διαφόρων ειδών , δεν θα είναι σε θέση να αγχώσουν τη γυναίκα να έχει τα απαραίτητα πολεμοφόδια στην τσάντα της ανά πάσα ώρα και στιγμή. Βέβαια η ακράτεια είναι ένα άλλο κεφάλαιο σε αυτή την νέα περίοδο, η οποία όμως ρυθμίζεται με ασκήσεις στο πυελικό έδαφος. Οι αλλαγές στην διάθεση ρυθμίζονται αν βοηθήσουμε το σώμα να εκκρίνει ενδορφίνες. Πώς το κάνουμε αυτό ; μα με κάτι πολύ εύκολο ή δύσκολο για κάποιους και κάποιες, με την άσκηση – γυμναστική. Και θυμίζουμε ότι οι βόλτες στα μαγαζιά δεν αποτελούν είδος άσκησης εκτός κι αν τρέχουμε για προσφορές… Έτσι προσθέτουμε 2-3 φορές τη βδομάδα άσκηση όπως, γυμναστήριο, κολύμπι κλπ. Τα προγράμματα που δεν αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό δεν θεωρούνται άσκηση. Ασκήσεις με λίγα βάρη για σωστή φόρτιση στις αρθρώσεις , ώστε να βοηθήσουμε και την οστική μας πυκνότητα. Με τις ενδορφίνες νιώθουμε πιο χαρούμενοι αφού διαδραματίζουν ρόλο οπιούχων στο σώμα και έτσι αλλάζει η διάθεση μας προς το καλύτερο, θυμηθείτε τις αλλαγές διάθεσης και την κατάθλιψη. Τέλος θα πρέπει να βοηθήσουμε και το σώμα να ανταπεξέλθει με, ασβέστιο και βιταμίνη D. Έτσι η ημερήσια λήψη τους ενδείκνυται στο πρώιμο στάδιο και μετά.

Έτσι αν είστε κυρία σε πρώιμο ή εμμηνοπαυσιακό στάδιο

  •  ξεκινήστε την λήψη συμπληρώματος ασβεστίου και βιταμίνης D ανάλογα με τις οδηγίες του γιατρού σας για την σωστή δοσολογία και χρήση,
  •  ξεκινήστε προληπτικά ασκήσεις ενδυνάμωσης στο πυελικό έδαφος με τον/την φυσιοθεραπευτή/τρια σας,
  •  ξεκινήστε άσκηση 2-3 φορές την εβδομάδα για την οστική σας πυκνότητα και τις ενδορφίνες για την διάθεση σας ( και οι βόλτες στα μαγαζιά εκκρίνουν ενδορφίνες αλλά δεν βοηθούν στην οστική πυκνότητα…. ).

Καλή αρχή λοιπόν και μην ξεχνάτε τις βόλτες στα μαγαζιά και δραστηριότητες που σας κάνουν να νιώθετε χαρούμενες … μαζί όμως και με τα παραπάνω.

Από τον φυσιοθεραπευτή μας Τσίμα Νίκο.!

Πηγές:Okutucu S, Sabanoglu C, Oto A. Beta-Endorphin Elevation: Another Mechanism of Action of Sacubitril/Valsartan in Heart Failure?. J Card Fail. 2019 Feb;25(2):142. doi: 10.1016/j.cardfail.2019.01.004. Epub 2019 Jan 10. Reyes-Garcia R, Mendoza N, Palacios S, Salas N, Quesada-Charneco M, Garcia-Martin A, Fonolla J, Lara-Villoslada F, Muñoz-Torres M. Effects of Daily Intake of Calcium and Vitamin D-Enriched Milk in Healthy Postmenopausal Women: A Randomized, Controlled, Double-Blind Nutritional Study. J Womens Health (Larchmt). 2018 May;27(5):561-568. doi: 10.1089/jwh.2017.6655. Epub 2018 Apr 20. Watts NB. Postmenopausal Osteoporosis: A Clinical Review. J Womens Health (Larchmt). 2018 Sep;27(9):1093-1096. doi: 10.1089/jwh.2017.6706. Epub 2018 Mar 27. Bilek LD, Waltman NL, Lappe JM, Kupzyk KA, Mack LR, Cullen DM, Berg K, Langel M, Meisinger M, Portelli-Trinidad A, Lang M. Protocol for a randomized controlled trial to compare bone-loading exercises with risedronate for preventing bone loss in osteopenic postmenopausal women. BMC Womens Health. 2016 Aug 30;16(1):59. doi: 10.1186/s12905-016-0339-x. Nguyen MT, Armstrong AA, Wieslander CK1, Tarnay CM. Now Anyone Can Kegel: One-Time Office Teaching of Pelvic Floor Muscle Exercises. Female Pelvic Med Reconstr Surg. 2019 Mar/Apr;25(2):149-153. doi: 10.1097/SPV.0000000000000671

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *